sanal-gerceklik-nedir

Sanal Gerçeklik (VR) insana 3 boyutlu bir ortamdaymış gibi hissettiren bilgisayar tabanlı var olmayan bir dünyadır. Yani sanal gerçeklik denilince bir bağlamda imkansızı gerçekleştirmek, var olmayan bir dünyaya gitmek akla gelir.

Sanal gerçeklik mühendislik eğitimleri, pilotların eğitimleri, sayısal alan dersleri, internet tabanlı öğretim sistemleri gibi bir çok eğitim alanında aktif olarak kullanılmaktadır.

Amacı ve kullanım alanları bir hayli geniş olan “sanal gerçeklik” uygulamalarının eğitim sistemimizde kullanılması aslına bakıldığında, ekonomik ve diğer bazı yönlerden, eğitim ve öğretime sistemimize büyük katkı sağlayabilmesi olasıdır.

Başlık :Başlık (HMD= Head-Mounted Display), , 3-D hissi verebilmek için tasarlanmış her biri bir göz için olmak üzere iki küçük video görüntüleme ekranı bulundurur. Başlığın kulaklıkları stereofosik seslere ve düzenli 3-D seslere duyarlıdır. Bunun nedeni 3-D seslerin sadece kulağınızın dibindeki sesleri değil ortamdaki tüm olası sesleri duyuyormuş gibi bir his vermesidir.

Yazılım :Yazılım; bu özel başlığı ve eldiveni takan kişiye fiziksel dünyanın gerçeklerindenmiş gibi etkileşimli hissetme tecrübesi verir.

Sanal Gerçekliliği kullanan kişi başını hareket ettirince 3 boyutlu steryoskopik görüntü değişiyor. Başını hareket ettirdiği zamansa başın çevrildiği yöne göre görüntü değişiyor. Bu sırada bilgisayar görüntü kopukluğunu engellemek ve gerçeklikten uzaklaşmamak için bilgisayar yazılımı bir görüntüler dizisi sunar. 

Sanal Gerçeklik Kullanımının Amaçları

Geliştirilecek simülasyon programlarının genel amacı; öğrenciye gerçek laboratuarların bir modelini sunabilen sanal laboratuarlarda kullanılabilmek olarak belirlenmiştir. Böylece öğrenci laboratuar imkanlarının kısıtlı olduğu yada doğal ortamlarda inceleme ve gözleme olanağı bulamadığı olay yada olguları sanal laboratuarlar aracılığıyla inceleme olanağı bulabilecektir. Seçilen konunun farklı parametrelerde değişimini gözlemleyebilme imkanı, konunun daha iyi pekiştirilmesi ve algılanmasını etkileşimli bir şekilde sağlamış olacaktır.

Sanal Gerçekliğin Kullanım Alanları

Askeriye’de uçuş eğitiminde, Tıp eğitiminde zor ameliyatların öğrencilere öğretilmesinde, B.D.E. uygulaması yapılan sınıf ve laboratuarlarda, internet üzerinden yayınlanan sanal kütüphane sistemlerinde, öğretmenlerin eğitiminde, mühendislerin eğitiminde, fen, matematik gibi sayısal derslerin öğretiminde ve daha pek çok alanda kullanılmaktadır. 

İnternet ve Sanal Gerçeklik

İnterneti, 3 boyutlu dünyaların arasında yürüyebileceğiniz, objeleri kaldırıp inceleyebileceğiniz, uçarak veya kapılardan geçerek diğer Internet sitelerini de gezebileceğiniz bir yer olarak hayal edin. Internet sayfalarını düz olmaktan da öte, 2 boyutlu sadece okuyabildiğiniz yüzeyler olarak kurgulayın. Peki ya aynen bir şehrin yada binanın içinde yürüyebilmek gibi, içlerinde olabilseydiniz?

Buna İnternette sanal gerçeklik (VR) denmektedir. İnternette keşfedebileceğiniz birçok sanal dünyalar bulabilirsiniz. Dev bir bilgisayarın içinden geçebilir, sanat galerilerini ziyaret edebilir, uzaya çıkabilir, tarihi kalıntıların sitelerine uğrayabilir,insan beyninin içini inceleyebilir ve buna benzer daha birçok şey yapabilirsiniz.

Yapılan araştırmalara göre video izleyerek akılda kalma oranı %50′ dir. Bir deneyi canlandırma veya, interaktif multimedya araçları sayesinde bu oran %90′ lara kadar çıkabilir. Günümüzdeki sanal gerçeklik bunların hepsini bir arada sunarak öğrenmeyi ve akılda kalmayı arttırır ve eğlenceli hale getirir.

PaylaşShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Flattr the authorShare on Google+0Share on Tumblr0

Bir cevap yazın

Email adresiniz yayınlanmayacaktır. İşaretli alanlar zorunludur *

HTML taglarını ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>